giz 3miasto giz 3miasto
126
BLOG

Nowa hipoteza na temat przyczyn katastrofy

giz 3miasto giz 3miasto Polityka Obserwuj notkę 17

 Wśród wielu spekulacji na temat przyczyn tragicznej dla na wszystkich Polaków katastrofy dla mnie najbardziej niewytłumaczalnym pozostaje fakt  dlaczego prezydencki samolot znalazł się na wysokości ok. 3 metrów nad ziemią w miejscu, w którym powinien szybować na wysokości kilkudziesięciu metrów, podchodząc do lądowania.

Dopiero dzisiaj po powrocie z pracy przeczytałem nową hipotezę na temat przebiegu ostatnich minut lotu Tupolewa, która dodatkowo tłumaczy niejasności czy nawet mataczenie wokół dokładnego czasu katastrofy o czym pisała moja koleżanka Małgośka  - Maud.

"Czy polski Tu-154M, chcąc uniknąć kolizji z rosyjskim wojskowym Iłem-76, wpadł w turbulencje wywołane przecięciem trajektorii lotu obu maszyn? - zastanawia się "Nasz Dziennik"."

"(...) jedna z wersji rozważana przez śledczych zakłada, że do katastrofy pod Katyniem doszło na skutek tego, że na kursie polskiego Tu-154M znalazł się rosyjski samolot wojskowy Ił-76. To tłumaczyłoby, dlaczego major Arkadiusz Protasiuk zdecydował się na gwałtowne obniżenia kursu samolotu.
(...) pilot chciał w ten sposób uniknąć kolizji z potężnym transportowcem, który znalazł się tuż nad prezydenckim tupolewem. Kapitan zdołał wyprowadzić maszynę z turbulencji na prostą. Niesłychanie trudny manewr zapewne zakończyłby się powodzeniem, gdyby nie drzewa.
 

Wg mnie to bardzo prawdopodobna wersja wypadku. Niestety świadczy ona o tym, że jednak Rosjanie do tej katastrofy doprowadzili. Czy świadomie - odpowie sobie każdy samodzielnie, bo tego żadna komisja nie ustali. Komisja nie jest od logicznego myślenia, tylko od zbierania dowodów, bądź ich zacierania.

więcej tutaj:
Chcieli uniknąć kolizji? Nowe hipotezy ws. katastrofy
 

 

dziękuję za uwagę

PS - przy okazji polecam wg mnie bardzo ważny wpis Jacka Jareckiego na temat dziennikarstwa ... Skandalista Pospieszalski. Koncesje

giz 3miasto
O mnie giz 3miasto

dostrzegam bzdury, bzdurki i bzdureczki ... zapraszam na: twitter.com/GregZabrisky

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka