giz 3miasto giz 3miasto
1046
BLOG

"Można nas zabić, ale nie pokonać"

giz 3miasto giz 3miasto Rozmaitości Obserwuj notkę 23

kartka od Jaśka, z czerwca 1983 roku, znaleziona dzisiaj w szpargałach, które wróciły ze mną do Polski. Jasiek w III RP rwał życie na maksa, walczył z przeciwnościami, zmagał się także z sobą. Przecież to nie tak miało być  - często mawiał. W końcu zmarł nagle i niespodziewanie zanim lekarz zdążył przyjechać. Dobrych kilku lat temu. To musiało być zimą, bo na cmentarzu stałem po kolana w śniegu, oniemiały. 

W kartce, którą zachowałem, a dzisiaj przypadkiem odnalazłem, Jasiek pisał 22 czerwca z drogi za pielgrzymującym po Polsce papieżem Janem Pawłem II: 



... zwycięzymy, bo to prawda i sprawiedliwość. Kazania w Częstochowie i Wrocławiu to przełom. Naród wyszedł z marazmu i przestał się bać. Można nas zabić, ale nie pokonać. Ojciec Święty wezwał publicznie Ducha Św. i Matkę Bożą na pomoc. Wszystko się teraz zmieni. Jak to będzie - nie wiem, ale to pewnik. Już niedługo będzie w Polsce sprawiedliwość. Zło i kłamstwo musi paść.

i nie mógł się tej sprawiedliwości doczekać ... Janek, kumpel z miasta Łodzi. 


 

giz 3miasto
O mnie giz 3miasto

dostrzegam bzdury, bzdurki i bzdureczki ... zapraszam na: twitter.com/GregZabrisky

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości